torsdag 22 oktober 2009

Trött, seg dag

Jag är så trött idag på ett underligt sätt, liksom pigg i sinnet och trött i kroppen. Eller om det är tvärtom.
Jag vill göra saker och känner någon sorts energi trots att jag ändå inte orkar, jag är rastlös och slö på samma gång.

Nästa vecka har min son höstlov och då planerar jag att vi ska göra mat och baka tillsammans, så jag letar tips på mat och kakor på nätet och på era bloggar.
Ofta ser jag supergoda maträtter, bröd och kakor på era bloggar och tänker att det måste jag göra. Sen glömmer jag trist nog ofta var jag har sett det.

Annars är det en mulen, seg dag som ger en försmak av vad som komma skall några månader framåt, bara träden och buskarna skiner upp som facklor.
Nu längtar jag efter jul, Lucia, adventsljus,lussebullar, pepparkakor. Nästan aldrig längar jag så förtvivlat efter julen som just nu vid denna årstiden. Sen när det är jul på riktigt så har jag oftast hunnit tröttna på det.

12 kommentarer:

Evas Bloppis sa...

Hej Tack för ditt inlägg hos mig
Jag har med en sån där tråkig dag idag .vet inte riktigt vad jag ska göra ,ingen lust att virka ;)
Mulet och regnet hänger i luften ,så det blir nog ryggläge i soffan innan jag går ut på mitt nattskift som varar hela helgen

Vi får hoppas på en bättre dag i morgon
Kramar Ewa

Susanne sa...

Hej!
Tack för hälsningen på min hemsida!
Du har ju inte så pjåkiga höstbilder heller.
Det är tur att man har advent att se fram emot, annars skulle det bli lite väl tungt i höstmörkret.
Fast än tycker jag inte det är så farligt, det blir lite sämre när vi kommer in i november.

Ha det bra!
Kram/Susanne

promenader på landet sa...

Ett tips på en bra mat och bak blogg är Hallon och blåbär bara att söka på namnet på google! Kram från Maria

hugan sa...

Tror det är vädret...man blir lixom apatisk. Bara vänta in en ny och bättre morrondag ;-)
Kram på dej

Polargrevinnan sa...

Det är snart november men det verkar som det redan är det, grått och mulet. Vädret kan göra vem som helst deppig.
Höstlovet kanske blir bra - vädermässigt menar jag.
Baka och laga mat tillsammans är alltid trevligt.
Det är trevligt med jul, bara man inte börjar för tidigt med allt pynt. 1:advent - då är det fint hos mig - men inte en tomte, de får vänta. Annars blir det som du säger, man tröttnar.
Sköt om dig och kram. Viola

Roses & Angels sa...

JA du inte är det lätt inte och som du skriver så vet man ju inte hur man ska göra för att inte såra nån! Det löser sig väl på nåt sätt, det gör det alltid! Jobbigt är det ju för alla när det pågår! Tack för berömmet av hjärtanen! hihi! ha det bra hörs kram

Bloggullet sa...

Till Ewa.
Roligt att du hälsade på här i bloggen, välkommen tillbaka.

Det är mulet och trist idag så de färgsprakande träden lyser upp i trädgården. Längtar till advent.
Kram

Bloggullet sa...

Till Susanne.
Tack för besöket, välkommen tillbaka.
Det är tur att vi har advent framför oss som du säger.
Kram

Bloggullet sa...

Till Maria.
Tack för tipset.
Kram

Bloggullet sa...

Till Hugan.
Det är nog vädret som lägger sig som en tung filt över oss.
Kram

Bloggullet sa...

Till Viola.
Ändå så varade sommaren länge, sen blev det liksom bara höst med en gång.

Ska bli ljuvligt med advent.
Kram

Bloggullet sa...

Till Christa.
Det bästa är ju att det reder ut sig på smidigaste sätt, ibland är det svårt att inte såra någon.
Kram