lördag 27 juni 2009

Trött eller bara slö

Jag är ju inte förtjust i uppmaningar att ta sig i kragen egentligen, för när man är trött så är man och då kan man knappast ta sig i kragen. Det kan bero på kroppsliga och psykiska saker att man är trött och hur man än vill göra något så orkar man bara inte, det är jobbigt att vilja och inte kunna.

Så att säga till någon att ta sig i kragen kan vara ganska dumt. Själv så behöver jag testa om jag är trött på riktigt eller bara slö, och då ger jag mig själv en spark där bak. Om jag bara är slö så kommer jag igång, och om jag är trött på riktigt så orkar jag inte ens om jah blir hotad med pistol.

1 kommentar:

Nina sa...

Det där att ta sig i kragen, det kan man bara säga till sig själv... och knappt ens det. För är man trött så är man trött... och vad hjälper då att piska sig?