tisdag 23 juni 2009

Rapport från en ordinär pensionärs dag

Nu är det soligt och fint, känns som det var länge sen. Och så är det nästan vindstilla av en period med kraftiga vindar, här i Skåne är det oftast lite stormigt. Man har liksom motvind på alla håll.

Jag håller på att planera lite dagsutflykter, ska ner till turistbyrån, till hälsokosten och köpa jordgubbar på torget.
Sen blir det trädgården eller en tur till stranden.

Ganska fjuttig planering, somliga hade nog fått noja av tristess, dock är det så när man är en glad pensionär. Sen sjunger jag långsamhetens lov och segar mig framåt i livet, varför ska man springa när man kan gå. Ibland är det till och med så att varför ska man gå när man kan stå stilla en liten stund åt gången.

20 kommentarer:

Gisan sa...

Här skiner solen också och jag borde egentligen ta mig ut. Tvättstugan är snart klar. Men jag lockas att måla idag och det har jag inte gjort sen förra sommaren. Vi får väl se om det kanske kan bli både och... Stora kramar från en som är dålig på att kommentera just nu...

Cina sa...

Även små steg blir en stig!
Visst är det härligt att se solen igen! Kram till dig!

S o F sa...

Låter så som jag har det - nu för tiden. Annorlunda mot förr, men nu är det det "långsamma livet" som gäller...
Det är gott nog!

Ha det gott!

Lilla Rummet sa...

Vad härligt det låter med en utflykt, både att gå till hälsokostaffär...tycker jag om, och att köpa jordgubbar...även det älskar jag och strandet finns det något bättre.
Vilka vackra bilder du tagit i förra inlägget, jag bara njuter. Just nu har jag svårt att vara ute och ta bilder med kryckor så i min blogg blir det lite si så där framöver.
Ha nu en fortsatt skön dag.
Kramiz Britt

sickan sa...

Idag har det varit helt underbart!!

Hoppas vädret håller i sig lääänge!

Ha det bra!
Kram!

britt-marie sa...

här har solen lyst idag med, nästan så jag känner mig sjuk av det. varmt sen får jag frossa...men är väl så när kroppen inte hänger med. vilken jättesöt katt du har på bilden...
jag lever också det "långsamma" livet. tar en dag i taget...men det funkar. ha en skön kväll.

kramen

Maria sa...

Hoppas du haft en underbar dag i solen. Du har en award att hämta hos mig :)
Kram

StinasLoppis m.m sa...

Jordgubbar är ju så gott !! Kramisar /STINA

Nina sa...

Man måste ha långsamma dagar också... det går inte att bara rusa runt.

CharmKatti sa...

Åh vilken skön känsla!
Du verkar ha landat i dina känslor kring livet. Skönt!

Nån bild på klänningen vet jag inte om jag vill lägga ut på bloggen, får se. Men det är ljust rosa och med volanger, jättesöt:-)
Galan är första helgen i juli, så nu är det nedräkning, jag börjar dessutom min semester då, så det är nedräkning av två slag.

Kram!

Bloggullet sa...

Till Gisan
Då är det bra att ta tag i det när kreativiteten flödar.
Jag är också dålig på att kommentera känns det som.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Cina.
Långsamt kommer också någonstans även om det tar längre tid.;0)
Kramar

Bloggullet sa...

Till SoF.
Jag hoppas att det är gott nog, försöker få mig att förstå det.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Britt.
Tack för komplimangen.
Jordgubbar är gott, ska nog äta minst en liter om dagen så länge de säljs.;0)
Kramar

Bloggullet sa...

Till Sickan.
Idag var det soligt och hett, hoppas du njöt i din solsäng.
Kram

Bloggullet sa...

Till Britt- Marie.
Ta en dag i taget är det bästa sättet, om man har tålamod till det.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Maria.
Tack, jag blev överraskad och glad, ska hämta hem den hos dig.
Kram

Bloggullet sa...

Till Stina.
Jordgubbar är mums.;0)
Kram

Bloggullet sa...

Till Nina.
Man måste hinna tänka ordentligt,och det går bästa när man tar det lugnt.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Katti. Jag är klar för landning, har fällt ut landningsställen. Dock har jag inte nått marken än.;0)

Spännande med galan, hoppas det blir roligt.
Kramar