söndag 28 december 2008

Ut på stan

Jag ska ut på stan idag och kolla om där är något roligt på rean, de hänger ofta ut kläderna efter hand så man kan hitta fina saker så länge rean pågår. Nu har jag gått hemma och degat så jag känner mig lite folkskygg när jag ska ut i folkmassorna.

Julmaten är jag trött på, jag längtar efter massor med grönsaker, frukt, fiber och långa promenader och ett hälsosamt liv. Efter helgerna så ska jag ta tag i saker igen, ringa samtal, ni anar nog var, hoppas jag slipper tjata i evigheter.
Jag ska försöka komma in i rutiner igen och sova på rätt tider, kan nog inte påstå att jag är någon rutinmänniska annars, dock är det helt upp och ner nu.
En av de få bibehållna rutinerna just nu är att sova, äta, sköta kattorna, umgås med familjen och kolla på teve.
För övrigt har jag släppt taget om det mesta, jag har lagt ner verksamheten på hemmafronten, den ska tas upp snart och då ska här städas och förberedas för att släppa in våren och solen.

Nu ska jag ut och kanske kommer jag hembärandes på världens reakap, som en tröja som egentligen är för liten, som jag bara måste ha för den är så billig.

Inga kommentarer: