tisdag 16 december 2008

Julklappsönskelista till jul

Nu är det nog dags att skriva en önskelista till jul, jag menar före det kommer ett nytt jordskalv.
Det jag mest önskar går knappast att köpa för pengar, som god hälsa, sinnesro och frid i själen.
Kanske om man betalar någon miljon till en superduper psykolog, det har vi inte råd med.

Just ordet psykolog påminner mig om när min mormor frågade mig om hur det gått hos psykopaten idag? Hon menade ju psykologen och blandade ihop begreppen. Det har jag skrattat mycket åt.

Jag önskar mig något riktigt lyxigt, som att åka på SPA, bli renoverad överallt, skrubbad, inoljad, masserad, och känna mig som en renskrubbad len, mjuk människa. Sen skulle håret tas om hand av en frisör som fick göra vad som helst, bara jag passade i det. En makeupkurs skulle avrunda kalaset.
Därefter skulle vi äta en god middag med hur många rätter som helst med söta, sliskiga efterrätter.
Det är nummer ett på min önskelista.

Sen har jag nog det mesta, lite överraskningar är ju alltid roligt att få som kläder, böcker, personliga saker.
Jag får fundera lite till.

Inga kommentarer: