lördag 20 december 2008

Sega dagar och nätter

Det känns som tiden är seg som tuggummi. Julen är något jag önskar ska vara över snart så jag kan börja på nytt nästa år. Ändå får jag göra det bästa av julen för familjen skull.
Vi ska ta in julgranen och klä den, jag ska göra julfint hemma och handla in julmaten. När detta är gjort ska jag bara koppla av och invänta nästa år, jag ska bara slöa, kolla på tv, äta godis. Det känns som om jag kommer att rulla fram efter jul med tanke på allt det godis vi bunkrat upp, ofta pressar man ner det till slut för att slippa slänga det.

Som ni nog begriper så är jag knappast något julfan, bara lite. Mitt sätt att fly brukar vara att dra täcket över huvudet och transportera mig någonannanstans i fantasin, eller bara stänga av alltihop. När jag läser genom det jag skrivit här så är kontentan att jag inte förtjust i julen och firar den ändå med motvilja.

Jag beställde vars en jullandgång till oss för att få smaka på julmaten någonannanstans än hemma. Julbord är det inte någon mening för mig att gå på, jag brukar komma till sillen och vara proppmätt. När det gäller mat blir jag mätt fort.

Inga kommentarer: