måndag 16 november 2009

Skärpta regler för dagsrutinen

Ni skriver så uppiggande i era bloggar om allt ni gör och det är roligt att läsa. För hos mig är det tillfälligt avbrott i verksamheten, jag gör knappast någonting, maskineriet har börjat rosta. Jag planerar hur jag ska komma igång och börja smörja maskineriet så det rosslar igång.
Något måste absolut göras.

Jag ska skaffa rutiner som jag ska försöka följa en dag i taget och helst en lång tid så jag kan känna skillnaden. Ska göra en lista på bloggen så jag får struktur på dagarna och ska försöka ruta in det ganska rejält på olika tider till olika göromål. Det ska faktiskt bli spännande, som att övningsköra dagsrutinen och sen se om jag klarar uppkörningen. Ni hänger väl med.

12 kommentarer:

Roses & Angels sa...

Självklart hänger jag med ihhhi kan vara bra att ha lite rutiner här med känns det som. Man springer som en yr höna hahah. Kram

Monika sa...

Hej :o)

Här får du ett favoritcitat jag har uppskrivet. Det kommer från boken Alkemisten.....

"Jag lever varken i det förflutna eller i framtiden. För mig existerar bara nuet, det är det enda som intresserar mig. Om du lyckas leva i nuet blir du lycklig. Livet kommer att bli en glädjehögtid för dig, en stor fest, för livet är alltid och endast den stund vi lever det"

Detta citat tog jag till mej när jag för mer än ett år sedan läste denna bok. Jag tycker det är helt enkelt strålande :o)

...livet är endast den stund vi lever det! Visst är det väl genialt! :o)

Må så gott!

Kram

Monika

Warglycke sa...

Det händer inte allt för mycket hos mig alla dagar... ibland är det nog att bara vara uppe, klädd och att andas. Jädra stress och fibro!

Johangårds-Nina

Annela sa...

Jag har faktiskt tänkt samma tanke. Rutiner är nog det jag också behöver. Ska försöka göra ett schema och sedan hålla det ett tag.

Marias stickning och läsning sa...

Yes, startade för två veckor sen med dagliga scheman. Funkar si så där. Värst är att komma upp på mornarna. Har frukost kl 9 som mål.

Tina sa...

Hej underbara vän!!!
Absolut jag hänger med =) Behöver nog lite bättre rutiner själv.. fniss.. =)
Önskar dig en fin Tisdag!!
Bamsekram till dig min nyfunna vän =) Kram

Afrodite sa...

Förstår precis vad du menar! Skulle själv behöva se över mina rutiner och även smörja runt lite i maskineriet. Vi får peppa varandra!
Du...lycka till med uppkörningen! =) Du klarar det! Kramen

Lallis - liv och leverne sa...

Självklart. Skulle jag nog själv behöva också;)
STOR kram Lallis

Cina sa...

Schema är bra! Punkt 1 är att skriva in med RÖTT BLÄCK (som inte går att sudda, en rolighetsaktivitet för dig själv!). Det är mitt tips! Och att inte skriva ned för mycket i början!
KRam!

Maria sa...

Det är bra med rutiner. Jag är själv en rutin- och strukturmänniska. Jag älskar scheman och mår som allra bäst när det funkar men ändå kan jag ha svårt att få det att funka. fast kämpar hela tiden med det :)
Hoppas det går bra för dig och att det känns bättre när du får lite mer "ordning" på dina dagar.
Kram

sinneskatten sa...

Jag tror att alla mår klart mycket bättre med struktur.
Och framför allt leva här och nu.
Lycka till med ditt schema.

Anonym sa...

Jag kan inte leva UTAN rutiner !
Här är det mat och sov klocka som gäller :))
Vad spännade få se dina rutiner men misstänker att ALLA kör samma race ungefär i alla hushåll ;)

Jahha du ibland är det svårt att skriva .Jag tycker du skriver bra .
Kram Jenny