söndag 8 november 2009

Fars Dag och stillhet

Jag ber om ursäkt för att jag inte besvarat era kommentarer eller besökt era bloggar på några dagar. Det beror på olika jobbiga händelser som gjort att jag inte orkat. Händelser som om jag ska vara dramatisk ibland gör att jag önskar att jag sluppit prata på ett tag, att bara använda munnen till att äta med.

Nu har jag varit vid min fars grav och tänt ljus och satt blommor, där är så fint och stilla. Där får jag distans till tillvaron, och förstår vilket som är viktigt här i livet.

Jag hoppas jag orkar blogga ikväll, ha en skön Fars dag.

4 kommentarer:

Tina sa...

Hej vännen!!
Säg inte förlåt! Det är nog fler än jag som känner igen sig i det du skriver!! Du skriver & hälsar på när DU vill & ha ork. Jag kommer iallafall att finnas kvar här. Vet hur det kan vara vissa dagar i livet. Jag hoppas att du känner dig bättre nu. Det är stilla & vackert med alla fladdrande ljus på våra nära & käras gravar så här års.
Jag sänder dig en varm kram fylld med läkning, glädje & styrka!!
KRAM Tina från bloggen
Livet är här & nu

Unknown sa...

Hej vännen!Ingen fara alla kan ha jobbiga perioder i sitt liv ibalnd då man intte orkar blogg..Du är inte ensam...se bara på mig hur jobbigt jag har haft det,har sörjt mitt friska öga..vet ju inte heller hur mycket av synen som jag får tillbaka..dröjer flera månader till innan ögat har läkt ordentligt...en mycket hemsk och trumatisk händelse jag var med om..så inte undra på att man blir sorgsen obland...

Ja det är så stillsamt och fridfullt på en kyrkogård man vet nu vad som är viktigt i livet och som man ska ta vara på.

Blir glad om du kikar in när du orkar känn inget tvång att blogga utan vila dig från bloggen om du behöver.

I mitt huvud har spelats en skiva om och om igen..om inte detta hänt med mitt öga..men det som har hänt går ju tyvärr inte att ändra på..så jag får göra det bästa av mina kommande dagar i livet.

Önskar dig en skön Måndag,
Kram Maria

Bloggullet sa...

Till Tina.
Tack för dina ord, de värmer och lindrar.
Kram

Bloggullet sa...

Till Maria.
Tack för dina fina ord.

Jag försår att det var en traumatisk händelse för dig. hoppas att det blir bra igen.
Kram