onsdag 5 augusti 2009

Roligare än komedi

Jag prenumererar fortfarande på arbete från platsbanken som man får hemsänt med e-post och idag kom det ett lämpligt jobb för mig. Som kurator på psykiatrimottagningen. Man skulle ha rätt utbildning och erfarenhet från psykiatrin, och det stämmer ju exakt på mig för jag har både formella meriter och erfarenhet. Dock har jag nog mer erfarenhet än som är önskvärt, åtminstone från andra sidan.

Tänk om jag ansöker om jobbet, de ansvariga i ledningen kommer att tro att jag är totalt galen och inte har någon som helst självinsikt och att jag eventuellt borde spärras in i slutenvården. Så kul det skulle vara att se deras miner när de fått ansökan. Och sen när jag ringer och frågar hur det går med jobbet.

Sen när jag kommer till min psykiatriker och han kanske försiktigt säger att han hört att jag sökt jobb hos dem och hur jag tänkte då.
Då får jag nog en rolig stund. Ni får inte tro att jag är alldeles tokig, bara lite.
Jag ska nog göra det bara för att roa mig lite, det blir kanske roligare än att kolla på en komedi.

9 kommentarer:

Lavendel sa...

Keep calm and carry on - et ganske godt valgsprog, prøv det dog eller
er det for svært? Jeg kunne godt tænke mig at se psykiaterens ansigt, hvis....smiiil fra Lavendel

Maria sa...

haha roligt inlägg. Det vore väl en fröjd att söka ett sånt jobb. Synd att dom inte värdesätter erfarenheter högre än utbildning för då hade t.o.m. jag kunnat söka till nåt liknande jobb här. Så kan man ha sin egen terapi i fikapauserna, fasiken, då behöver man ju inte ens ta ledigt och flaxa runt :)
Kram

Annela sa...

Jag tycker absolut att du ska söka jobbet. Vad har du att förlora? Du kan säkert bidra med mer än de flesta.
Go for it, girl!

Jenny sa...

Ja varför inte?????
Hellre än människa med lite erfarenhet och "gott hjärta" än en "påläst förståsejpåare"...
Jag har mött en hel del psykiatriker som inte vet vad dom bubblar om alls!

SÖK! (Om du vill ha det...)
Kramis! Du "låter" allt liite piggare nu!
Jenny

UllaJohanna sa...

Varför inte?
Det är väl det man söker när man är i den situationen... Någon som VET och har varit "där" själv...

Och så kan du ju "terapia" dig på fikarasten som tidsbesparande åtgärd ;-)!

Kramen och ha en fin solig dag (det verkar lovande här idag i alla fall!!!)!

StinasLoppis m.m sa...

Halloj , ja sök du det kan bli roligt ,erfarenhet har du ju .Härligt solen är tillbaks igen Ha rn fin dag vännen Kramisar /STINA

Unknown sa...

Ja erfarenhet borde ju smälla högre än utbildningen!;);) Mågottkramen kommer här:)

S sa...

Haha, livet är märkligare än drömmen ibland. Du är garanterat mer kvalificerad än många andra...
Kram!

Bloggblad sa...

klart att du har en rejäl dos erfarenhet. Jag skulle vilja se minen på din terapeut när du dyker upp som kollega...