onsdag 16 december 2009

Mer om jul

Nu har jag knappast skrivit här i bloggen eller kommenterat hos er på länge. Ni ska veta att jag tänker på er och ska försöka komma igång med bloggandet. Och tack för alla kommentarer, jag uppskattar dem även om det har gått trögt med att besvara dem.
Jag hoppas att ni har lite tålamod med mig där jag sitter i min svacka och försöker klättra upp.

Jag har kommit fram till att det bara är att gilla läget nu till jul. Att ta det lugnt, äta mat som man gillar och ge sig lov att stoppa i sig med kakor och godis. Strunta i att stressa för egentligen har jag ganska få krav på mig själv till jul, det ska vara lite fint hemma med ljusstakar, blommor, gran och julklappar och det mesta är redan fixat.
Mina ambitioner är låga och jag gör bara det jag själv har lust med, min man har julångest och sonen är inte heller så förtjust i julen.

Jag ska till stan imorgon och köpa lite julklappar, ska ge sonen lite pengar så han kan köpa julklappar till mig.
Sen ska jag baka pepparkakor, göra julgodis och sånt som är roligt.
Eftersom jag är ganska trött på julmat så skulle jag vilja göra något gott ändå passar till jul.
Nu låter det som jag är rejält energisk även om jag är lika trött som förut. Det jag orkar gör jag så får det vara bra med det.

Vi ska nog gå till min mor en stund på julafton och på annandagen kommer min mans andra barn hit och firar lite.

Sen återstår nyårsafton, årets plågodag.
Och sen går det mot ljuvliga tider. Nyår är som ett berg eller en mur jag måste över för att komma över till lugnet och framtiden.
Nu ska jag kolla på Halv åtta hos mig.

15 kommentarer:

oumberligating sa...

Ta det lugnt med "uppstartandet" av bloggandet så du inte "bränner" ut dig! (ler)!
Vi, jag alltså dina läsare har inte bråttom vi sitter ju där vi sitter, alltså vid våra datorer och försvinner inte!
Drabbades själv lite av "julhetsen idag, men slog i backväxeln med en gång, nu lugnare!
Bestämde att vi inte åker bort över Jul, ett mycket klokt beslut känns det som!
Var rädd om dig på alla sett!
Kram ifrån Peter!

Afrodite sa...

Ta hand om dig och blogg bara i din takt! Och ingen julstress nu. =) Kramiz

Cina sa...

Lugnt och fint! Det blir jul och nyår hur man än gör!
Ha det gott!
Varm, varm kram!

Cattis sa...

Ta det lugnt vännen. Julen kommer och går hur mycket vi än stressar eller inte stressar. var rädd om dig

kramkram

MOONLOVER´S sa...

Jag känner mig trög i bloggvärlden oxå =) Men nu har jag gått på min 3 veckor långa ledighet och det ska bli såååå skönt.
Kram och trevlig helg

Tea Lady sa...

Förstår litet hur du känner. Just idag har jag fått en släng av det där.Inte så mycket stress utan mest melankoli och depp och tankar inför julen. Jag saknar mina föräldrar som båda gick bort under året..

Jag får förkovra mig i Farmville som även jag blivit biten av nu. Hur hittar jag dig på FB?

Kram,
Lena

Torilpia sa...

Synes du tar det her veldig bra - gjør det du klarer av med og resten får bare være :o) Vi skulle alle vært dyktigere til det.

Ha en fin adventshelg - den siste i denne omgang. Klem!

Aforia sa...

Go kväll vännen,
Du, att stressa inför julen förstör julstämningen. Glöm alla måsten och gör bara det som är rätt för dig och familjen. Skit i alla andra. Här hos oss tar vi det väldigt lugnt inför jul. Varför stressa och feja när man kan njuta av varandras sällskap istället?
Kramis

hugan sa...

åh jag hoppas verkligen att du kommer igen snart! Har slagit ner på takten ordentligt vad gäller julen. Livet har gjort att man omprioriterar saker och ting, när dessutom barnen är stora så blir det inte alls samma sak...

Ligger väldigt lågt vad gäller bloggandet, en efterhängsen lokal icke önskvärd person häger efter mej, så därför måste du vara inlpggad för att besöka mej, vilket jag hoppas du gör endå!

Ha det så bra nu, ät bara gottat ;)
Kramar till dej

Roses & Angels sa...

Hej! Tack snälla söta du, detsamma. Stressa inte med bloggen vännen, ta det när du känner för det. VI finns ju kvar! Vet hur det är, känner så jag med ibland men bloggandet ska vara kul inte tvång det har många goa bloggvänner lärt mig och dom har rätt. Ha det nu så bra hörs! Kram på dig

Erika sa...

Önskar dig en riktigt
God Jul och Ett Gott Nytt År.

Kram från mig och ett snörikt Kallekronis

Bloggullet sa...

Till Alla.
Tack för alla era kommentarer.
Jag kommer till era bloggar och önskar er god jul.

God Jul
Kram

Cattis sa...

Ha nu en riktigt god jul och var rädd om dig. Njut så mycket du bara kan.

kramkram

litentanta sa...

Väldigt vackra bilder din son tagit, andas och överlev julen nu, ivf min strategi, andas...äta det som behagar stanna i magen och sen fortsättandet med det nya året, som ju som tur var liksom bara händer oavsett hur man mår.

Skriver precis som de andra, blogga ska ju inte vara nåt måste, även om jag verkar ska babbla där jämt :-O, mitt substitut för att umgås med människor under min egen svacka kanske?

Önskar er en fin jul, snö har vi ju fått och vet du vad, i år är första gången jag inte gett dottern speciella julklappspengar, eller hmm...jo, nog har det gått mer än förut men ändå.. Hon har liksom köpt till mig av sina egna, tog nästan 18 år men det var det värt :-)

Julekramen från halvt medvetslösa tantan som "bara" ska upp till apoteket innan allt ska startas upp...

Annela sa...

Jag tycker du gör helt rätt, som bara gör det som känns roligt. Julhelgen är ju ganska kort och det är onödigt att jaga upp sig för några dagar.
Och angående bloggen: skriv lite korta inlägg när du känner för det. Det finns ingen prestation i att ha en blogg. Känn inte så. Det är roligt att bara höra från dig.
Kramar