söndag 27 december 2009

Mål för nästa år

Nu när det börjar närma sig nästa år så funderar jag på mina önskningar, mål,hur jag ska planera så att det blir mer som jag önskar och hur jag ska göra för att få det så. Jag orkar knappast sega och dega ännu ett år.

Så det gäller att ge sig tusan på att genomföra saker och försöka följa planeringen.
Jag ska skriva min planering och mina önskningar här på bloggen, sen är det roligt att följa målen under året och se hur det går med allt. Tankens kraft är ju mäktig och så behövs det motivation och ett hårt kämpande.

Hur är era mål och önskningar för nästa år?

17 kommentarer:

Maria sa...

Jag älskar att sätta upp mål och att planera. Mina mål blir väl att fortsätta träna regelbundet, utvecklas, öka i vikt och ja sånt jag skulle må bra av. Och jag gör det inte på grund av något "ideal" som andra satt upp utan jag gör det för att jag VILL och för att jag skulle MÅ BRA av det :)
Spännande att se vilka dina mål är. Hoppas du kommer lyckas, med vissa mål får man vara glad om man kommer halvvägs under året så kom ihåg att sätta rimliga mål :)

Kram och gott nytt år!

Anni sa...

Jag är inte mycket för att sätta upp mål, det blir som det blir. Visst kan jag planera, men jag vet att jag alltid måste vara beredd på att något inträffar så att jag får tänka om.

Jag är ganska bra på att gilla läget - men så är ju mitt läge helt annat än ditt ♥

UllaJohanna sa...

Ska försöka, verkligen försöka, hitta ett nytt boende!!! Utan någon helknäpp hyresvärd :-)! Om det nu finns???

Hoppas att du lyckas i dina förestatser! Det blir spännande att följa dig!

Storkram!!!

Bibban sa...

åh jag är dålig på att hålla mina löften, men önska kan man ju alltid. Mitt mål är att få upp kondisen igen efter operation och ont i foten. Jag ska frösöka ladda inför en ny vandring..
Kram Bibban

Bloggblad sa...

Svår fråga. Jag brukar bara ta dagarna som de kommer, meditera, be och önska och göra så gott jag kan varje dag. Jag tror ju på bönens kraft - men det är inte så himla enkelt våga släppa taget. För min del har det funkat bra, jag brukar få den kraft jag behöver.

Men faktiskt, jag har varit ganska trött sista tiden, när allt omkring mig lugnat ner sig och spänningen släpper, då ropar kroppen att den vill vila. Så det ska den få. I två veckor till.

S o F sa...

Mål och önskningar hör för mig mer samman med mitt tidigare (friska) liv.
Nu vågar jag inte längre planera och/eller hoppas på någonting.
Lever mer i nuet, för stunden...

Det får vara gott nog.

(men jag minns att det var roligt att göra upp planer inför nya året och kanske till o med avge nåt nyårslöfte...) :)

God fortsättning!

S sa...

Mitt "mål" just nu är att tillåta mig själv att leva för dagen, njuta av de frukter jag redan har och inte konstant hacka på mig själv för att jag har sån brist på målinriktning och planer.

Men därmed inte sagt att jag tror att det är fel för folk att planera, nej man ska nog försöka känna efter vad man behöver, göra ett aktivt val.

Lycka till och en stor kram!

wingar sa...

Ja egentligen skulle man ju göra som du. Men jag vet ju hur det blir..Lika bra att låta det vara som det är och se tiden an.=)
Kram!

heavenandearth sa...

Hej Vännen!

Önskar Dig lycka till med dina mål inför nyåret!

Ha en riktigt härlig Nyårsafton!!
Stor Kram!
Iréne

Afrodite sa...

Bra tänkt! =)
Mina mål och önskningar inför nästa år är att försöka se livet från den ljusa sidan i större utsträckning! Att tänka positivt! =)
Kram på dig och lycka till!
Ps. Glöm inte att sätta upp delmål - man kan inte förändra allt på ett bräde! =)

Nina sa...

Ett av mina mål är att jag och hunden ska ta examen... så jag har en tjänstehund.

Tankevågor sa...

Ja det är klokt tänkt. Själv har jag inte formulerat mina mål än...
Men ett har jag som tar längre tid än ett år...
Sen kanske det blir en tillbyggnad på vårt skärgårdshus....men det är inte helt bestämt än. Bygglovet är klart i alla fall. :-)

KRAM och gott slut på det gamla året!

Tina sa...

Kände bara att jag ville ge dig en kram!!!
En varm GottNyttÅr-kram!!!
GOTTNYTTÅRKRAAAAM
Tina

Miriam sa...

Få lov att må bra. Att tillåta mig må bra!
Nyårskram till dig!

StinasLoppis m.m sa...

Hmm mina mål och önskningar för 2010 ,ja de är väl att man håller sina sjukdomar i schack och att mitt barnbarn får vara frisk från sin svåra astma , och att jag ska försöka vara mer ordningssam hihi.. Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dej Kramisar //STINA

Anonym sa...

Att lyssna mera inåt och få "tjockare hud" och inte ta åt mig så mycket. Helt enkelt lyssna på mig själv.
Önskar dig ett riktigt gott nytt år!

Kram!

Bloggullet sa...

Till alla.
Tack för era kommentarer om era önskningar och mål, det är tänkvärda ord ni skriver.

Jag önskar er ett

Gott Nytt År.

Kram