måndag 18 januari 2010

Rapport från en surhink

Så fort tiden går. Jag som förut skrev här dagligen har inte skrivit på sju dagar.
Jag har fått en award av en fin bloggvän och det gör mig så glad, jag ska lägga ut det när jag funderat på vilka jag ska ge den till och kommit på svaren till några frågor som följde med.

Jag tänker ständigt på er även om jag har pausat ett tag, hoppas lusten till allting kommer tillbaka när solen kommer. Förra veckan när det var sol några dagar så kände jag en superskillnad, jag blev piggare direkt.

Jag har kommit in på några kursen i filosofi och KBT, det är på distans. Att förstå hur jag göra på skolornas hemsida för att genomföra kursen är nog besvärligare än kursen i sig själv, jag begriper inte att det krävs sån datorkunskap för att läsa en kurs.

13 kommentarer:

Koola Viola sa...

Vad skönt att skriva när man vill och inte för att man måste. En av alla fördelar med att ha en alldeles egen blogg :o)

Och själv längtar jag till våren och grönt gräs och löv på träden. Och soool. Men idag är vi närmare våren än vad vi var igår. Snart kommer den, håll ut :o)

Kimmi sa...

Hallå i hinken. Long time no see. Surfar runt i bloggosfären och säger hej lite här och där. Är inte så aktiv längre vad gäller bloggande och kommentarer men jag läser fortfarande i perioder. Hoppas att allting känns bättre nu när ljuset börjar komma tillbaka.

Cattis sa...

Det tar inte så lång tid att läsa sig skolans program för att klara kursen. Sen känner du dig riktigt datorvan :)

kramar till dig.

Det blir bättre....

Lilla Rummet sa...

Hej vännen! Ibland måste man ta vissa pauser, även när det gäller bloggen.
Låter kul att du skall börja läsa. För ca 1 år sedan läste jag på distans flera ämnen och avlade prov via datorns och en webbkamera, fungerade jättebra fast jag aldrig gjort det förrut.
Det kommer att gå bra för dej.
Ha de gott
Kramiz Britt

Anonym sa...

Spännande med kurs.
Hoppas det löser sig med datarn ,jag tycker också det är svårt att se och greppa, hitta allt .Nu har jag ej att kurs på nätet .
Vad är det för Kbt ?
Blev faktiskt himla nyfiken ;)
Kram Ha en bra dag

Gisan sa...

Jag hoppas att solen och lusten kommer till dig snarast. Det var intressanta kurser du har valt :-) Kramar...

Torilpia sa...

Gratulerer med awarden :o)

Jeg kjenner meg også mye bedre så snart det ligger litt vår i luften. Her er det bare minus 3 grader idag - men det er overskyet - allikevel får jeg mer følelse av vår nå enn når det er nesten 20 minus .. Gleder meg til snøen forsvinner og blomstene begynner å titte opp fra marken.

Internettkurs - har jeg aldri forsøkt. Har tenkt på det mange ganger - men aldri blitt noe av. Håper du finner ut av dette - det er jo synd hvis dataproblemer skal ødelegge muligheten for å ta kurs.

Ha en kjempefin tirsdag - klemmer!

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad roligt att du har kommit in på några kurser.
Tror nog att du fixar hemsidernas knepigheter.
Ja solen får gärna titta fram och ge oss en glädjekick. Som tur är så lyser iaf snön upp det här hos mig.
Ha det gott vännen:)

UllaJohanna sa...

Det är väl bra om man kan skriva när man VILL och inte av något tvång...

Så roligt att du ska läsa på distans. Om jag hade lite mer självdiciplin skulle jag vilja läsa just filosofi... Men man måste kanske ha förkunskaper? Ett spännande ämne är det i alla fall!

Lyckatillkram!!!

Anonym sa...

Det är skönt med pausar och skriva när man känner att man har något man vill dela med sej av!

Vad roligt med kurserna!! KBT och filosofi är ju så intressant och jag hoppas att du kommer underfund med hur sidorna på datorn fungerar!

Styrkekram till dej och lycka till!

Moonrose/ Vonneli sa...

Ibland behövs den där lilla bloggpausen, jag tror vi tar den emellanåt allihop, så kul med din kurs, filosofi låter intressant, KBT har jag nosat på då jag läste till behandlingsassistent, Kul! tror inte det blir några problem med datorarbetet för din del,

Lycka till Med dina studier!

Varma kramar Yvonne

Cattis sa...

Du har något att hämta på min blogg

Anna-Lena sa...

VI HAR ETT LÅN TILL DIG ANSÖK OM ETT IDAG OCH VAR GLADA VI ÄR HELA FÖR DIG FR ALLA LÅNTYPER kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
Hej Behöver du ett snabbt lång- eller korttidslån med en relativt låg ränta så låg som 2%? Vi erbjuder företagslån, personliga lån, bostadslån, autolån, studielån, skuldkonsolideringslån etc. oavsett din kreditvärdighet.
Personliga lån (säkra och osäkra)
Företagslån (säkra och osäkra)
Konsolideringslån och många fler.
Kontakta oss för mer information om låneerbjudande så löser vi ditt ekonomiska problem du har ditt lån inom 6 -12 timmar. kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
Vi har ett lån till dig