söndag 14 december 2008

Tankar om julfirandet

Nu har vi köpt julgran. Jag vill ha gran för det doftar så gott och känns så hemtrevligt.
Jag struntar i julen i år i egentligen, det blir pepparkaksbak, jag ska göra knäck och det blir julklappsutdelning. Jag har knappast köpt några julklappar i år. Sonen har fått en dator redan.
Det blir massor med godis, teve och filmer i jul, det gäller att passa på för sen är det bantning som gäller nästa år. Som alla andra år.
Julmaten är jag inte särskilt förtjust i, fett och kött är inte mina favoriter.

På julafton har vi olika alternativ att välja på när det gäller vem vi ska besöka. Det blir fika någonstans åtminstone.

Förra julen var hela släkten här och firade. Undrar hur jag orkade endast två dagar efter min fars bortgång. Dock var det nog tröstande att vi alla var tillsammans.

Inga kommentarer: