lördag 27 december 2008

Äntligen är julen på utgång

Nu är snart julen över, det är befriande skönt. Det känns som om man befinner sig i en dvala när varken tidning eller posten kommer, affärerna har andra öppettider och tillvaron går på lågvarv. För de som arbetar och är lediga är det ju skönt med ledighet, att få träffa familjen och koppla av.

För mig som går hemma hela tiden är det roligare när allt är som vanligt och samhället rullar på i inkörda rutiner. Jag gillar inte helger vilket nog framgår.
Sen är det nyårsafton som är årets värsta dag för mig, det är pinsamt att avslöja.
Jag återkommer snart och berättar om det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Känner precis som dig - ledigheter är TRÅK! Men så är ju jag också en "sån där" som bara går hemma hela dagarna... ;P

S o F sa...

"För mig som går hemma hela tiden är det roligare när allt är som vanligt och samhället rullar på i inkörda rutiner. Jag gillar inte helger vilket nog framgår."

Du är inte ensam!

Varma hälsningar!

Bloggullet sa...

Puffan.
Folk förstår ofta inte att jag som bara går hemma bryr mig om om det är helg eller vardag.
Lustigt eller hur?
Kram


SoF
Bra att vi är fler.
Kram