söndag 28 december 2008

Nu är jag hemma

Jag var i stan halv fyra och de stänger affärerna fyra. På en halvtimme hann jag in på Gina, Vero Moda, H&M, Lindex,apoteket och nästan in i en affär där de höll på att hissa ner gallret. Jag köpte två tröjor på rea till min son, han har en alldeles egen bestämd klädsmak nuförtiden, så han kanske nobbar dem.

Sen var jag i mataffären för vi har knappast handlat mat sen dagen före julafton. Och hade nog inte resten av stans befolkning heller, köerna var långa som Moses vandring i öknen.
Några enstaka bröd låg kvar på de länsade bröddiskarna.

Nu är jag ensam hemma för en gångs skull eftersom min man och son kollar en pjäs på teatern där min man jobbar. Så jag ska försöka mig på lite tankearbete med bankärenden nu när här är lugnt och fridfullt, förutom kattorna som jagar runt varandra i huset. De har kommit på lekhumör nu på äldre dar, leker med papper, snören och julgranen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk så effektiv man kan vara på så kort tid!
Inte illa jobbat.
Jag var och fyllde på förråden igår, för precis som du hade jag inte handlat sedan någon dag före julafton.
Ha det gott!

Christina sa...

Ibland går det kvickt....
Har inte varit i någon affär heller så imorgon får jag nog handla lite mat.
Ha det gott

Anonym sa...

Var i affären i lördags då allt vårt bröd var slut. Jag tänkte "Idag måste det finnas nybakat bröd!"... men så tänkte nog också alla andra, för fy bubblan vad folk det var där.

Bra jobbat att hinna med så mycket på så kort tid! :D

Anonym sa...

FÖrresten så tycker jag att din blogg är jättefin!