måndag 29 december 2008

Morfin till reapris

Jag blev förvånad när jag läste en annons i tidningen om att morfin och pencillin reades ut av en affär på nätet. Jag tänkte att det måste vara ett skämt. Och det står att medicinen kanske inte innehåller det som man tror och den risken får man ta för priset är ju lågt.

Nu kan alltså missbrukarna slippa jaga droger på gatorna, det är bara att beställa dem på nätet så kommer de i brevlådan efter några dagar. Alltså legal droghandel. Om de sen får arsenik eller hjärtmedicin eller koskit så är det något de får räkna med på grund av det låga priset.
Om det varit första april hade det varit ett skämt, och det tror jag fortfarande att det är, för det verkar helt galet.
Företaget heter Kriminalmedicin eller Brottsmedicinom jag försöker översätta det från engelska och det kan ju vara ett lämpligt namn.

På nätet säljs bantningpiller och en massa skräp av lurendrejare som endast går ut på att lura folk på pengar.

3 kommentarer:

Thea sa...

Jag skulle då inte ens våga köpa något läkemedel som säljs på nätet man vet ju aldrig vad det innehåller. Hemska tanke när unga köper droger och dör av blandningar som de inte kände till.

Anonym sa...

Aldrig i livet att jag skulle beställa något häxkok på nätet...fy säger jag.
Men tror du inte att denna annons är samma som har körts som tv-reklam och som är avsedd i avskräckande syfte?
Egendomlig reklam är det i alla fall, otäck.

S sa...

Det är en kampanj från Läkemedelsverket avsedd att varna för att köpa piller över nätet. De har fått kritik för att kampanjen är otydlig och folk har trott just att det är äkta reklam för illegal medicinförsäljning...
http://www.crimemedicine.com/