tisdag 2 december 2008

Läsnarkoman

Jag läser ju massor av tidningar, reklam, informationsfoldrar, nästan allt som går att komma över. Givetvis när det gäller mina favoritområde.
Har jag varit ute någonstans så kommer jag hemsläpande med massor av läsbart som delats ut på stan eller ligger på biblioteket eller någonannanstans på min väg genom staden.

Är jag på Turistbyrån för att hämta något om tex Österlen så kommer jag ut med en hög så man skulle kunna tro att jag skulle ut och resa i månader. Jag blir nästan manisk.

När dagens skörd från stadsbesöket och dagens post slängts på bordet så är det så fullt att jag blir stressad över hur jag ska kunna läsa alltihop.

Min man kallar mig totalt kunskapstörstig. Jag är som en narkoman beroende av att läsa, möjligen är det min livlina.

Inga kommentarer: