lördag 8 maj 2010

Höst och vårblomning

Nu är det snart en månad sen jag berättade att jag skulle börja blogga och så har jag knappast börjat än. Det känns som om våren tagit paus, träden och blommor fortsätter att slå ut och blomma, dock är det kallt och trist ute. Känns lite tråkigt att betrakta vårens blomning i vinterkläder och storm. Nu hoppas jag på ljuvligt vårväder, körsbärsträdet är på väg att slå ut. Och det är bara så fint.

Jag har börjat gå på dagvården på psyk för att reda ut vilken hjälp jag behöver och om jag kan jobba, och hur jag ska komma ur depressionen och hantera ångest.
Känns bra eftersom jag känner mig bekräftad och förstådd, och inte endast bortviftad som någon störig fluga.

Jag ska berätta mer om detta, det blir många tankar och funderingar. Senast jag var där skulle jag berätta min historia och jag hann bara till när jag blev sjukskriven och så hade det gått en och en halvtimme. Och jag hade pratat hela tiden, om de inte stoppat mig skulle jag nog kunnat sitta där i timmar och bara få ur mig allt som trängs och gör mitt bagage så mödosamt att kånka på.

Ha en skön helg allihop.

7 kommentarer:

Lavendel sa...

Dejligt, du er hos os igen...her er det også frygtelig koldt - uff!

Kimmi sa...

Skönt att du får hjälp. Min psykolog säger att jag ska få hjälp av habiliteringen. Min läkare säger att jag inte kommer att få någon hjälp alls. Så nu ska jag prata med dem båda, på en gång, och se om de kan komma överens med varandra innan de försöker komma överens med mig. Rörigt? Det tycker jag med :-)

UllaJohanna sa...

Tänker på dig!!!
Storkramen!!!

Polargrevinnan sa...

Blogga när du känner för det, det är inget måste. Hoppas du nu kan få hjälp att känna dig bättre.
Skriv hur det går, vi är många som följer dig.
Kram Viola

Cina sa...

Skönt att du kommit till någon som lyssnar och vägleder. Det behöver man! Hoppas det blir för dig!
Kram!

LillaMy sa...

Vda bra att det känns bra med dagvården. Hoppas verkligen att det kommer ge dig något. / My

S sa...

Skönt bara att höra ifrån dig ibland, så man vet att du finns därute. :)

Det låter jättebra att du ska få någon sorts stöd, att bli tagen på allvar är så viktigt för hela ens mående.

Ta hand om dig! Många kramar!