onsdag 30 september 2009

Ge kärlek och respekt i efterskott

Nu är jag trött, alldeles förvånansvärt urlakad.
Efter en tids snabbare tempo som ibland gränsat till uppskruvat så har räkningen kommit så nu får jag betala med att hålla mig lugn några dagar. Eller veckor eller månader.

Jag vet knappast i förväg hur länge de pigga eller de trötta perioderna pågår, ibland är de korta och ibland är de långa. Det enda jag vet är att de kommer.
Om jag någon gång får en tillvaro där det hektiska och det lugna blir till någons sorts harmoni, då kan jag möjligen skriva in mig på AF igen.

Jag tror ju varje gång jag blir pigg att nu är jag bra igen, nu kan jag leva som förr. En sån lögn jag försöker lura i mig själv, ett sånt bedrägeri.
Dock är jag på väg att komma till ett sorts harmoni med mig själv, att försonas med hur det är just nu och att försöka vara snäll mot mig själv trots att jag är ganska arg på mig själv ibland.

Hur kan jag egentligen vara det när jag är ödmjuk och förstående när det gäller andra i min situation? Hur kommer det sig att jag inte kan behandla mig själv som jag gör med andra, att jag är så hård mot mig.

Möjligen hjälper det när jag tänker på mig själv som litet barn, som en femåring som storögt betraktade sin omgivning och som är värd allt gott. Nu har jag möjlighet ge mig all den kärlek, ömhet, respekt och ödmjukhet som jag behövde då.
Jag fick ju kärlek som barn, dock gick det snett och krånglade till sig någonstans.

8 kommentarer:

Miriam sa...

Efter energi kommer trötthet. Så är det. Det är välbekant och likadant varje gång. Jag skickar dig en styrkekram och hoppas du hittar lite snällhet mot dig själv.

Nina sa...

På nåt sätt är det alltid lättare att vara snäll mot andra än sig själv... konstigt.

Mina ord - min vardag sa...

Hej tack för fina komplimanger på mina foton. Jag har tagit dom för min egen del kul att ha lite fina kort. jag fick 55 kort för 2800 men vill man inte ha så många kort så bestämmer man själv hur mpnga man vill ha när bilderna är färdiga. Man ringer till The studio På Touring torso i malmö, stockholm eller göteborg. Så gör du det det var så kul man blev sminkad och fick håret stylat kramar till dig

Cina sa...

Styrkekramar! Känner igen mig så väl, de här funderingarna "hur länge håller jag den här gången". KAN man lära sig att hushålla med krafterna så att det blir mer jämt fördelat, tror du? Önskvärt vore det men jag har inte knäckt koden till det riktigt än.
Kram! / C

Bloggullet sa...

Till Miriam.
Tack och jag skickar en tillbaka.
Kram

Bloggullet sa...

Till Nina.
Jag förstår inte heller det.
Kram

Bloggullet sa...

Till Mina ord- min vardag.
Det är faktiskt frestande att göra det för jag har knappast några bra kort på mig.
Just att de gör iordning håret och sminkar låter kul.
Kram

Bloggullet sa...

Till Cina.
Om man knäckt koden om hur man lär sig hushålla med energin så kunde man tagit patent på det.;o)

Tack för kramen, skickar tillbaka en till dig.
Kram