måndag 28 september 2009

Skratta hela vägen till banken

Är ju knappast något jag gjort det senaste året.

Jag har haft strul med banken gällande min fars konto sen han gick bort. Trots att
jag haft alla papper i ordning så har personalen på banken uppförd sig oproffessionellt och okunnigt, har knappast träffat på en uslare bank.

Så jag klagade hos olika instanser på bankens bemötande och handläggning och blev uppringd av bankchefen.
Han bad ju om ursäkta och undrade hur han skulle kunna kompensera mig.
Sätt in en miljon på mitt konto, skämtade jag, lite allvar var det nog.

Han sa att de kunde sätta in tusen kronor som kompensation.
Anser ni att det är en rimlig summa?
Jag vill ju inte vara hagalen eller gniden.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Hellre en tusenlapp än inget, men bara du vet hur mycket strul och pengar det har handlat om...

Jenny sa...

Ja, jag vet ju inte allt om detta, men som Havskatten säjer...
"Hellre en tusenlapp än inget"..

Fast en miljon kunde ju varit att föredra förstås!
Kram

Karin Berg sa...

Det beror på hur dåligt du har mått. Du är den som vet bäst om det är skäligt. men att de erbjuder en 1000 lapp är som sagt, bättre än ingenting.

Lilla Rummet sa...

Hej vännen! Håller med de andra, hellre en tusenlapp än ingenting. Visste inte att de kompenserade överhuvud taget.
Ha de gott
Kramiz Britt

Maria sa...

Det specialla som skulle hända idag var väl mest att jag skulle på DBT och bestämde mig för att det skulle bli sista gången. Orkar inte bli behandlad så som jag blir så nu satte jag ner foten :)
Klart du får härma mig ang. omröstningen, härma på du bara :)
Snäll bankchef. Tror du jag kan ringa honom och säga att jag behöver lite mer klirr i kassan? hehe Ne, skämt å sido, snällt av honom att vilja kompensera dig.
Kram

Bilder från min kamera sa...

Har bytt blogg och den nya länken delar jag endast ut via mail. Skriver min mailadress här så kan du få den nya blogglänken via den. Det här blir bara snabba rader om just länken.

chimarica@yahoo.se

Kram

Tea Lady sa...

Lycka till i min tävling!

Tja, det var ju ståtligt att det över huvud taget erbjuder dig pengar! Banker är ju så snåla. Så du får kanske vara nöjd.

Kram
Lena

UllaJohanna sa...

Ja, jag håller med övriga "skrivare"; tusen kronor är ju bättre än ingenting. Men det är ju bara du som vet hur mycket besvär det har inneburit för dig med deras strulande...

Ha det bäst!!!
Kramelikram!!!

Bloggblad sa...

Jag är förvånad att de alls erbjuder kompensation...

Roses & Angels sa...

Hej! hahah så du fick 1000 kr för allt besvär??? bättre det en inget hihi! Ja du tack för din kommentar! Rökningen kan bli svår men jag ska försöka! Solståle??? Hihhi GULLIGA DU! Ha en fin kväll BAMSE KRAM

paula sa...

Ja det var väl en ringa summa för allt men ok
tråkigt när det strular.
ha det gott
kramiz

Cattis sa...

Jag tänker "man får vara tacksam över det man får" där finns nog många som inte får något alls.

oumberligating sa...

Låter som du är kund hos Swedbank som "lurade" min Pappa att fondspara och nu har han förlorat över 100 000 kroner, svindlare är det rätta ordet! Får du 1000 kronor får du kanske vara glad, alltid något!
Idag har jag gjort ett ovanligt kort inlägg för att vara jag, nu ska jag ägna dagen åt att skriva kommentarer och tala om för mina "vänner" hur bra de egentligen är och då kanske det inte handlar just om hur bra bloggen är utan en liten annan tanke finns där.
Så Viveka du är helt enkelt Bäst, hoppas någon sagt det till dig sista tiden. Funderar på att starta upp en ny blogg www.dombästaavdombästa.blogspot.com (ler) ja, ibland så förtar jag mig så det är nog bäst (!) att ta det lite lugnt med uppstartandet av nya bloggar.
Ja, varför bloggar man runt en Tisdag och talar om för folk att de är "Bäst" då, enkelt alla mår bra av att höra då och då hur bra de är och får man sedan höra att man tillhör de "Bästa" så ger det säkerligen "ringar på vattnet"!
Ha en fin Tisdag! Kram ifrån Peter!

oumberligating sa...

Hej! Man ska akta sig för att blogga och maila samtidigt, ber om ursäkt att jag kallade dig Viveka, två flikar uppe samtidigt då blir det lätt så, nu ska jag bege mig till Viveka och se om jag råkat kalla henne för Mamma! Et mail på gång dessutom samtidt, då blir det lätt rörigt!
Ha en bra dag som sagt och Kram ifrån Peter!

Erika sa...

Tycker nog du skall gå efter vad allt strul var värt i pengar räknat, och hur mycket du fått utså av allt det.Dom har råd, så bara låt dem betala.

Kram och hoppas du har samma soliga höstväder som jag denna dag.

Mina ord - min vardag sa...

nu ska jag minsann klaga jag med hahaha

Bloggullet sa...

Svar till er allihop.
Jag är glad över de tusen kronorna och blev överraskad när han erbjöd dem. Dock har banken strulat på ett sätt jag inte trodde en bank kunde.

Nu återstår fortsättningen att avsluta kontona där.
Kram

Anonym sa...

Hej alla,

Jag är en privat långivare, jag erbjuda lån till 3% detta är ett legitimt företag med heder och skillnad är vi redo att hjälpa dig i alla finansiella problem som du är vi erbjuder alla typer av lån så om du är intresserad av detta lån erbjudande vänligen kontakta oss på vår e-post: wagner_firm1@blumail.org

Också ge följa uppgifter så att vi kan gå vidare med lånet omedelbart.

Namn:
Belopp som krävs:
Varaktighet:
land:
Syfte med lån:
Månadsinkomst:
Telefonnummer:

Kontakta oss med ovanstående uppgifter om vår e-post: wagner_firm1@blumail.org

Hälsningar till er alla.