fredag 28 november 2008

Stressigt

Nu har jag stressat omkring på julklappsjakt och med matinköp. Egentligen skulle jag bara till biblioteket med stöd av en Panodil. Sen körde det igång med maniska tendenser och vi for till olika affärer, och avslutade med att hämta pizza.

När vi åt pizzorna började vi prata om sexualundervisningen i skolan. Jag undrade vad blommor och bin hade med sex att göra egentligen. Jag kom fram till att folk var så pryda och rädda när sexundervisningen infördes, så blommor och bin var det närmaste de vågade komma ämnet.

Nu sitter jag här och försöker formukera mig medan min son sjunger julsånger, hans klass ska gå Lucia på skolan i år.
Ska bli härligt att gå och kolla på dem, jag blir oftast så rörd när det är Lucia med stämningsfulla sånger och levande ljus.

Inga kommentarer: