onsdag 3 juni 2009

Till dagens evengemang

Nu ska jag skärpa mig och ta mig till stan, har planerat att göra det sen i måndags. Jag ska handla mat, gå på apoteket, på biblioteket och eventuellt rösta till EUvalet och så köpa blommor på torget. Shopping är knappast lönt idag när de snart ska ha midsommarrea och så är det bäst att hålla i pengarna tills frosseriet i Ullared.
Sånt spännande liv man lever när en tur till stan är dagens händelse.

Så fort man tröttnar på säsongens kläder, i början på sommaren vill jag köpa massor med blommiga, fina sommarklänningar och nu har jag nästan redan blivit mätt på dem.Ett bra spartips är att kolla på kläderna i affärerna så många gånger så man till slut tröttnar på dem.

Här är det solsken och nästan storm idag. Min son är på skolresa till Tosselilla så jag hoppas att de får solsken. Tänk igår eller i förrgår var här minst 27 grader och nu är det bara 14, det gäller att ha kläder som är lämpade för olika temperaturer.

10 kommentarer:

hugan sa...

Själv ska jag ta mej i den kraglösa tröjan och handla in lite mat. Kylskåpet vrålar av tomhet.

Ja inte är det lätt med kläder inte, letar men finner föga av sommarklädsel. frågan är just vad sommarklädsel är för något i dessa tider? Regnställ? Mössa mot stormvindar? Den fagra drömmen om blommig klänning...är nog bara just en dröm...suck..

Hoppas det gick bra med dagens evenemang!

Samtal från min trädgård sa...

Hoppas att sonen hade en bra resa.
CD-skivorna får vi av ledaren för kursen, ska sedan lämnas tillbaks om inte man väljer att köpa dem för 20:- kr st. Det er olika övningar på varje skiva, exempelvis en skiva med kroppsskanning, stående och liggande yoga. En annan med olika meditationer. Jag har köpt 3, eftersom det fanns övningar på dem, som jag kunde relatera till.
Hoppas att det gick bra med shoppingen, men jag vet hur det är, skjuter upp det in absurdum!

StinasLoppis m.m sa...

Halloj ,ja här blåser det oxå som tusan .tvätten torkar på nolltid om den hänger kvar på strecket vill säga . Hoppas du fick gjort det du skulle Kramisar /Stina

Sickan sa...

Ja det är lappkast i vädret!!

man hinner inte med i vändningarna!
Kramen på dig!

Helena sa...

Hihi! Jag brukar också gå in i affärena många gånger och prova samma plagg, tillslut tröttnar jag på det och då behöver det ju inte köpas! Haha! Kram helena

Bloggullet sa...

Till Hugan.
Nu förtiden känns det som man kan ha samma kläder året om.;0)
Evenemangen är avklarade och gick bra.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Samtal från min trädgård.
Som tur är så fick sonen ändå fint sol på resan så han har haft kul.

När det att gäller att skjuta upp saker så kanske man inte blir klar att köpa sommarkläder förrän det redan är höst.;0)
Kramar

Bloggullet sa...

Tänk så lustigt att få jaga kläder i hela trädgården. Bra motion.;0)
Kramar

Bloggullet sa...

Till Sickan.
Solen har ändå skinit idag trots stormen. Om det är storm kan ju diskuteras, jag kallar det så.;0)
Kramar

Bloggullet sa...

Till Helena.
Jag brukar jag också göra. Och ibland är det inte ens fint när man fått på klädesplagget.;0)
Kramar