tisdag 30 juni 2009

Några ord från mig

Jag får berätta att vi ännu inte kommit till Österlen. De sa i väderprognosen att det skulle bli dåligt väder igår och idag så vi bestämde att vänta tills på torsdag. Ännu har det inte stämt med vädret, så vi åker oberoende väderprognoserna. För om man ska rätta sig efter dem så kommer man ju knappast någonstans.

Jag har hand om min brors lägenhet medan de är på semester och jag räknade blommorna han har, det var ungefär 62 som helst inte ska ha vissnat tills han kommer hem. Jag känner ett väldigt ansvar så de inte slokar i den kvalmiga hettan.
Han är ju galnare i blommor än vad jag är, trots att jag har många.

En av mina kompisar var här och hälsade på igår, vi har känt varandra sen jag var sju år. Jag sa till henne att jag är trög när det gäller att umgås. Hon svarade att jag är ju som jag är, det var skönt att höra att hon har förståelse.
Sen pratade jag länge och djupt med en släkting som alltid varit som en vän, och det var nog vad jag behövde, att få formulera mina funderingar i ord genom några givande samtal.

11 kommentarer:

Maria sa...

Jag älskar verkligen djupa samtal. Man får ut så mycket av det på någe sätt. Jag har ganska många "ytliga" vänner, alltså såna som inte pratar så mycket djupt. Men jag får ju ut mitt djupa genom att skriva :)
Hoppas du har det gött i värmen (här är det i alla fall varmt) och att ni kommer iväg så småningom.
Kram

Vilsen sa...

det bästa jag vet är djupa tankar och samtal, med vänner man litar på..;)
Hoppas du har det bra!
KRAM

Lavendel sa...

Hejsa.
Stødte på din blog hos Samtale fra min T. og fik lyst at læse med. Vi er i samme situation - depression, stress m.m - hav en rigtig god sommer! hilsen fra Lavendel /Lone www.lavendelgarden.dk

S sa...

Ojoj, det var många blommor! Hoppas ni kommer iväg till Österlen nu.

Jag har också ett starkt behov av att få ha djupa samtal, ansikte mot ansikte eller skriftligt. Egentligen har min önskan om detta bara blivit starkare med åren, ytligt snack tråkar snart ut mig nuförtiden.

Nina sa...

Ha det bra i hettan :)

Bloggullet sa...

Till Maria.
Jag kan nog inte ha ytliga samtal någon längre stund, kommer oftast in på något djupare ganska fort.

Här är det också hett.
Vi ska iväg, det har jag bestämt.
;0)
Kram

Bloggullet sa...

Till Vilsen.
Jag gillar också djupa samtal som berör.
Kram

Bloggullet sa...

Till Lavendel.
Kul att du kom hit. Jag älskar ju danska.Nu ska jag hälsa på hos dig.
Kram

Bloggullet sa...

Till S.
Jag har nog aldrig gillar ytligt prat, även om jag blivit bättre på det med åren.

Jag älskar att prata om filosofi, känslor,sånt som berör och engagerar mig. Även om jag kan tramsa och skämta ibland.;0)
Kram

Bloggullet sa...

Till Nina.
Tack, detsamma. Nu är det hett i hela landet.
Kram

Jenny sa...

Jag håller mina tummar för att Ni fåår ett gott väder i dag, och att Ni kommer iväg och får en kanondag på Österlen i dag!

Såna där små semestertrippar brukar vara som balsam för själen!
Och DET behöver man!!

Och det där med djupa samtal....
Ja, det är ju dom som man verkligen får UT NÅGOT AV.

Snack om väder och vind kan ju vara lättsamt korta stunder med "strangers", men behovet av en god vän och "samtalspartner" är STORT när man är "som oss"...

Vi behöver nog det där med att "gå ner på djupet" lite, och det är ju verkligen det som gör att man får ut något av ett samtal.
Blaha, blaha-snack kan vi vara utan numera...Sånt tröttar mest.
Kruxet kan ibland bara vara, att veta VEM man vågar öppna sej för.

Själv är jag så rädd att bli sviken och utnyttjad igen....
Alltför ofta har det hänt, och det gör så ONT inuti en, när man ser en vän vända en ryggen....

Vad är det dom säjer....."BRÄNT BARN SKYR ELDEN"

Ärlighet och öppenhet kan ju också ha ett högt pris, och det är inte lätt att veta vem som är ens riktiga vän...
Usch, så misstänksam jag låter mot allt.
Men jag går nog mycket på känslan...den kvinnliga intutionen, eller vad det heter!?!?
Och det brukar funka.

Ja....haha....inte är livet lätt inte, men det kanske inte är meningen, eller vad tror du?

Kram på dej i värmen, och ha nu en kanondag i "Sköna Södern"!

//Jenny (: