måndag 1 juni 2009

Ett fanatiskt solsken

Nu är det rejält hett ute och solen skiner fanatiskt. Det är nästan för hett för att göra något just nu. Och på vintern klagar jag på att det är för kallt och trist för att ha lust att göra någonting. När är jag då nöjd?

Egentligen är jag för det mesta nöjd med våra årstider, mest nöjd är jag när det är lagom väder som på hösten och våren.
Dock har jag ju döpt min blogg efter min favorit årstid och det är ju midsommar. Den svenska sommaren dansar så fort förbi så det gäller att greppa tag i den och dansa utav bara tusan.

2 kommentarer:

Karin Berg sa...

jag är en sån där gnällis jag också. På vintern gnäller jag för det är kallt och just nu gnäller jag för att det är för varmt. men jag föredrar värme framför kyla :-)

Bloggullet sa...

Till Karin.
Jag med.;0)
Kramar