tisdag 2 mars 2010

Mamma Nalle ruskar på sig i sitt ide

Jag längtar efter att blogga, trots det så kommer jag inte på något att skriva om. Eller snarare är det så att jag inte kan formulera mig just nu och få ner orden till meningar.
Jag är tacksam för kommentarerna jag fått från er och när orken kommer så ska jag besöka er på bloggarna.
Just nu är det våren jag längtar efter, på några ställen där det inte är snö har vårblommorna kommit upp. Jag har lust att gå ut i trädgården och skotta undan snön. Eller använda en hårtork eller svets eller vad som helst för att smälta snön.

Först sken solen idag, sen började det snöa igen och desperationen började komma, ska det aldrig bli vår. Jag längtar, jag vill börja leva utomhusliv.
Tänk att få plantera frö, dra ogräs,beundra blommande rabatter och träd, det känns som paradiset och tänk att det snart är här.

Mamma Nalle, alltså jag, har börjat vakna och ruska på sig och känna livsandarna återvända i sitt ide, snart är det dags att kliva ut.

13 kommentarer:

Tina sa...

Hej söta vän!!
Så roligt att se ett inlägg från dig =))
Jag tror att vi alla bloggar hamnar lite nu & då i bloggtorka!!
Jag är bara så glad att du skriver ibland & jag glömmer inte bort dig!!!
Ja, denna vinter har verkligen tagit på oss som människor. På jobbet märks det väldigt TYDLIGT!! Nått jag märkt av mer är ökningen hos män & yngre. Det brukar vara mer kvinnor som kommer, men sista året har jag sett en stor ökning på männen & de yngre, som mår dåligt & söker hjälp!
Så vi mår nog alla lite till mans dåligt nu. Vi behöver vår nu!!!
Jag tänker på dig ska du veta!!!!
Varm kram till dig!
Tina

Lilla Rummet sa...

Hej vännen!
Var ett tag sedan jag var här. Hoppas allt är bra med dej. Ser att du haft ett lite blogguppehåll, kan behövas ibland.
Längtar oxå till våren är så less på snön och kylan.
Ha de gott så hörs vi snart igen.
Kramis Britt

Anonym sa...

Ja ibland så fastnar orden liksom, man får inte till några meningar...känner så väl igen!

Varje ny dag, är en dag närmare den underbara våren, jag brukar tänka så när det känns jobbigt!

Jag läste ditt inlägg ang röda korset och tycker inte alls att du behöver känna ånger för det. Visst att ordöranden kanske behöver lön för sitt arbete, men 70000/mån!! Ja jag blir förbannad och ledsen, man tappar förtroendet när man får höra hur liten andel som går till de behövande egentligen...

Önskar dej en fin dag
kram Maria

S o F sa...

Det låter bra...att ditt inre börjar vakna upp och vänder sig mot solen och våren.

Visst känns det väl att den är på gång nu.

Hoppas att du får må bättre o bättre framöver!

Varma och soliga hälsningar!

Polargrevinnan sa...

Misströsta inte, våren är på väg. I Skåne blommar vintergäcken och snödropparna. Visserligen bara inteill husknuten men de har trotsat kyla och snö.
Låter skönt att ruska på sig och läta livsandarna komma fram och se hur skatorna bygger bo, det hörs fågelkvitter i buskarna, och det droppar från taken, och som du säger: dags att kliva ut.
Kram Viola
Kram Viola

heavenandearth sa...

Hallojsan vännen!

Klart att våren kommer!! Den är ju faktiskt på G!
Tänk att du har sån lycka att redan få se några vårblommor!!

Här lyssnar jag till fåglarnas sång varje dag o hör hur den förändras lite vecka för vecka! Härligt!
Trots att vi har snö som täcker häcken av Ölandstok o hundarna kan gå på skaren uppepå, så kan jag sitta på förstukvisten bredvid o lyssna till takdroppet..o njuta..

Håll ut! Det kommer små vårtecken varje vecka!
Tänker på dig!!
Stora Kramen!
Iréne

Anonym sa...

Bara viljan att vilja skriva är ett steg i rätt riktning, sen att det inte går att formulera sig som man vill är en annan sak. Känner igen mig i dina ord. Jag vill också, men vet inte vad jag skriva. känner att näe, ingen vill ju läsa ändå.....härligt att läsa ivarjefall att nästippen är ute ur boet och Mamma Nalle börjar vakna till liv =) sakta men säkert går vi mot rätt årstid i varjefall. ha en härlig torsdag. kramen.

Torilpia sa...

Skjønner deg godt jeg .. noen ganger - når man er litt utenfor så blir ikke blogging det man prioriterer. Selv om man har lyst til det. Har selv hatt en periode med manglende overskudd - har hatt mange tanker og ideer om hva jeg har lyst til å blogge om .. men orker liksom ikke slå på pc'n eller bruke tid på blogging.

Vinteren har tatt all energi .. og heldigvis øyner man at våren kommer nå. Varmende sol og en og annen blomst som stikker hodet opp. Ikke akkurat her hvor jeg bor - men andre steder har jeg sett .. på andre blogger :o)

Gleder meg til våren :o)

Ha en flott helg - klemmer!!

Unknown sa...

Hej min vän
Jag kom in för att ge dig en stor kram !!! Idag har vi haft lite sol och jag är så glad
Kram På dig vännen
// Lotta

StinasLoppis m.m sa...

Kramen på dej vännen saknar dej på bloggen , ha det så gott //STINA

Tina sa...

Hej goding!!
Hur mår du?
Ville bara titta in & önska dig trevli helg. Jag har en liten award till dig inne hos mig, det är helt frivilligt om du vill ha den =)
Hoppas du mår bra fina du! Tänker på dig!
Kram Tina

Anonym sa...

Tittade till höger på sidan... skulle gärna önska mej en sådan present, lungn och ro framför allt, från människor som tror dom vet allt om en bl.a FK och arbetsgivare.

i övrigt längtar jag oxå efter våren... bara jag orkar njuta

litentanta sa...

Hej o kul att du tittade in igen :-)

Mina inlägg numer är så röriga att jag skäms, en vimsig litentanta som har tappat sin röda tråd blir bara en känslostyrd gaphals men jag är glad att du hängde med lite grann. Jag går igång på att man nästintill profiterar och banaliserar så stora, sorgliga problem som just självskadare :-(

Härligt att se att du börjar våga dig ut ur idet för våren, blev så sugen på att våga prova på lite frösådd, i år igen, men jag vet ju inte ens hur liten rabatten här är så jag väntar nog tills nästa år, lite större chans till lyckat resultat kanske?

Tänker på det här med årstid och mående, jag brukar ju inte deppa ner mig på våren men i år har det varit bra mycket mer tungrott... (fegar ju och skyller på medicinerna vilket kan röra till det mycket men man vet ju aldrig, förresten, jag lägger till fk. De har nästan krossat mig och det fast jag ju har månader kvar innan jag åker ut i kylan..)

Ta hand om dig,hoppas vi "syns" mer på nätet nu när ljuset så sakteliga börjar återvända!

Kram från björkarnas stad!