onsdag 5 augusti 2009

Frossa i önskningar

Humlor och flugor överallt idag. Och så fullt med söta nyckelpigor. Nu kan man frossa i önskningar för man får ju önska sig något när en nyckelpiga sitter på en och sen flyger iväg.När jag satt i trädgården så sprang det nyckelpigor överallt på mig.

Hettan har slagit till här igen, eller rättare sagt har den blivit kvar här sen i april, med några dagars dåligt väder ibland.
Jag har överseende med sommaren nu och kan njuta av solen för jag vet att hösten närmar sig. Man kan stå ut med massor när man vet att det har ett slut.

Det har känts mera uppåt idag, kanske för att jag äntligen fått en natts rejäl sömn.

3 kommentarer:

Lavendel sa...

Hvad er nyckelpiggor??? Er det hvad vi kalder Mariehøns?? Røde med svarta prikkor??Vi har også mange af dem. kh

Annela sa...

Ja, Mariehöns är detsamma som nyckelpigor.

Jenny sa...

Jaaaa...Götapetter va nyckelpigor det var i Skåne-landet!
Till och med i mina rentvättade shorts som jag hade hängt ut till tork på mammas torkvinda!
Och BLOMSTER-BIN!
Skönt att dom inte sticks och är elaka i alla fall...

Kram, Jenny