fredag 10 juli 2009

Shoppingtankar

Vi var på Entre i Malmö i förrgår, det är ett ganska nyöppnad ställe med många olika affärer, ungefär de ordinära kedjorna med några spännande godbitar som Mango.

Det var lite i den trendiga stilen med glasfönster och någon sorts gummimattor, knappast något för mig. Då går jag hellre på gallerian vid Gustav Adolfs torg och på gatorna i stan.
Där fanns en affisch som jag reagerade på. Det stod att när man shoppar så finns man.
Enligt mitt budskap så blir det istället att om man tänker så finns man.

Ibland åker jag till Malmö för två affärers skull och det är Indiska och Din sko,varför har Indiska så få affärer egentligen?

Just nu känner jag för att shoppa, dock vet inte vad jag ska köpa, är mätt på det mesta just nu. Annars brukar problemet vara att det är massor man vill shoppa och så har man knappast några pengar.

Om jag skulle bli rejält dramatisk så skulle jag vilja slänga ut de flesta möblerna här hemma och köpa nya, dock tillåter inte pengakassan eller energitillgången några såna utsvävningar. Och kanske inte min man heller.

6 kommentarer:

Lavendel sa...

Jamen , jamen, sikke et dilemma!Ofte er der så meget, man drømmer om, når så pengene er der, jaaa, så kan det måske vente, eller ja så bliver man lidt....ja som du netop fortæller. Mange hilsner Lavendel, som også har shoppet, men gik væk fra en silke klænning på udsalg til 900 kr. Smuk var den, men jeg behøver den ikke.

S sa...

Jag känner igen det där med att vilja slänga ut en massa möbler och inredning och börja om. Man får väl vinna på lotto...

Jag älskar att shoppa, men jag kan lika gärna vara utan också. Då bara rycker jag på axlarna och inser att jag inte har råd. Utom om jag är hypoman förstås, tur att det tillståndet bara varar några dagar annars hade man väl haft miljonskulder, usch. Nä, man ska vara glad så länge man kan ha shopping bara som en liten guldkant i tillvaron och inte som livsändamål.
Kramar!

Bloggullet sa...

Till Lavendel.
Jag kan tänka mig hur fin klännningen är som du köpte.
Kram

Bloggullet sa...

Till S.
Jag är som du, gillar att shoppa och kan ändå strunta i det om jag vill.
Du har så rätt i det med guldkant och inte livsändamål.
Kram

Anonym sa...

Ja, jag reagerade också jättestarkt på det budskapet om att "shoppar man så finns man". Urk!

Fynda second hand möbler! Ofta bättre kvalitet än nyproducerade, billigare och mer personliga/ovanliga. Addera lite nya textilier och prylar och voila!

Kram

Jenny sa...

Indiska är en affär som man skulle kunna shoppa sej helt fattig i!
Glas, ljuslyktor, ljus, doftstrån, kuddar...You name it!

Tack och lov är jag "en sån där" med lite svårt för folksamlingar och affärer, så jag håller mej så långt ifrån dom som jag bara kan...Haha!
Blir billigast så!

Men ibland får man sina ryck och då händer det att plånboken sjunker ihop lite grann. (Den som redan är tunn och mager, du vet...)

Ja, jisses...vi får väl se om vi vinner DRÖMVINSTEN i morgon...
Vi spelar i stort sett aldrig, men denna veckan fick vi ett sånt där ryck...
123 miljoner...Man får många grejer på Indiska för det...(:

Drömma får man ju...

Hoppas det är bra med dej och att Du får en go helg.
Kram på dej...//Jenny (: