onsdag 29 april 2009

Boktips emottages

Jag sitter nu och reserverar böcker på biblioteket för de som jag vill låna är oftast utlånade. Förut hade jag en lång lista på böcker som jag vill låna, nu har jag glömt de flesta. Är det någon som har tips på bra böcker, det kan vara vad som helst både fakta och skönlitteratur.

Nu har jag planerat att börja läsa igen, jag älskar ju böcker och allt som är skrivit, och jag samlar på ord.
Nu när vi satt upp hammocken i trädgården så längtar jag efter att få ligga där och gosa med en bok.

13 kommentarer:

a sa...

Roslund och Hellström: Flickan under gatan. Den boken var bra, tycker jag.
Kramizar:)

S o F sa...

Jag har precis börjat på boken "Låt den rätte komma in" - den som visats på bio nyligen och fått väldigt fin kritik.
En mobbad kille blir vän med en "konstig" flicka som visar sig vara...en vampyr...?

Verkar lovande!

Bloggblad sa...

Sitter du där och gör det? Kan du inte beställa hemifrån? Det brukar jag göra.

Tips: 1.Pojken i randig pyjamas
2. Otrohetsdieten 3. Bitar av mig själv 4. Två husvagnar 5. Min son har ett sexliv och själv läser jag Rödluvan för mamma.

Anonym sa...

Jag har ett tips, kolla www.bokbloggar.nu och du vet inte var du ska börja ;)

Anonym sa...

Jösses, jag skulle kunna skicka dig en låååång lista över böcker att läsa. Jag slukar det mesta. Kort rekommendation: David Morrell`s Intrång och Rudolf Vrba´s Flykten. ´Dean Koontz, Joe Nesbo samt Henning Mankell är andra säkra kort. För att inte tala om Stieg Larsson. Ja som sagt, listan kan göras lång. *ler* Jojust ja, Agneta Sjödins En kvinnas resa och Maria Scherer (min favorit!) Du är inte ensam och Någonting bättre är redan på väg. Önskas mer förslag? Skratt. Bara hör av dig till Bokmalen ;-)
Kramar

Annela sa...

Just nu läser jag "Det nakna hjärtat" av Lisa Tucker. Den är riktigt bra. Jag köpte den inför Falunresan och är tyvärr snart slut.

Anonym sa...

Nu har du så många tips att du klarar dig ett tag. Väntar med mina. Kram

Anonym sa...

Precis som SoF håller jag just nu på med "Låt den rätte komma in"
Det är en skrämmande bok, så gillar du lite spänning prova den! Den bör läsas i dagsljus, jag blir faktiskt lite orolig av den.
Annars rekommenderar jag Berlinerpopplarna och de två uppföljaningsböckerna, helt underbar läsning!
Nu vill jag sjunga dig milda sånger - ska visst vara väldigt bra läsning.

Monika sa...

Hejsan!

Vet ju inte vad du gillar. Men en av de bästa böcker jag läst kan jag ju tipsa om, Vindens skugga heter den.

Just nu läser jag Karin Alvtegens. Du vet, Skuld, Skam, Svek och vad allt dom nu heter. Men det är ju samma med dem. Dom har ju funnits ett tag.

Hörde om en ny sajt för någon dag sedan som jag inte kollat in än:

www.boktipset.se

Ha det gott i högsommarvärmen :o)

Kram

Monika

thebromanders sa...

Åh, ser att du fått många bra tips redan. Kan bara instämma: Låt den rätte komma in är kanon!! Three cups of tea av Greg Mortenson kan jag också rekommendera varmt. Fascinerande historia!! Har du läst Flyga drake och Tusen strålande solar av Khaled Hosseini?? Också jättebra!! Gillar du deckare? Karin Fossum är ju bra. Mordet på Harriet Krohn tex. Karin Alvtegens Svek. En bok jag tyckte om var Mina drömmars olivlund av Carol Drinkwater. Jag ville bara köpa ett fallfärdigt hus i Provence och börja odla oliver!!
Pojken i randig pyjamas vill jag också läsa...
Åh, det är underbart med böcker!!

Gisan sa...

Jag läser just nu Maria Ernestams Alltid hos dig och den är underbar. Kramar...

Bloggullet sa...

Til er allihop.
Jag tackar er för era boktips och tips på länkar, jag är så glad över det.
Kramisar

Pennan sa...

Svindlande Höjder av Emily Brontë är en klassiker som tål att läsas om. Den tenderar att göra starkt intryck på de flesta som läser den, kvinna som man.