tisdag 31 mars 2009

Svar på era kommentarer

Jag bugar och niger som tack för era kommentarer, hur skulle jag klara mig utan er? Just nu är ni mitt stöd.
Jag svarar på kommentarerna här för det är lättare att sammanfatta svaret till er alla. Jag hoppas ni förstår röran som jag berättar om.

När det gäller psyk så har jag varit där personligen för några månader sen, gick rakt in och sa att jag ville prata med en ansvarig för att få en läkartid. Jag fick då prata med klinikföreståndaren som förklarade att de inte prioriterade intyg och sjukskrivningar. Dock skulle hon göra vad hon kunde för att ordna en läkartid.
Tänk att jag har så besvärligt med att få en läkartid trots att jag gått på psyk i årtal.

Tiden gick och det hände inte något och då kontaktade jag verksamhetschefen på psyk och patientnämnden. Och verksamhetschefen lovade att det det ordna sig och bli bra för mig, det skulle hon fixa.
Tiden gick, jag tror att det var månader och jag fick fortfarande inte någon läkartid. Trots löften om bättring.

Jag ringde min handläggare som jag fått på patientnämnden och frågade om det hänt något, hon verkade kort och avvisande och det kändes bara som jag störde, så där var inte något att hämta kändes det som.

Jag mailade då till verksamhetschefen och påminde henne om löftet att ordna besökstid till mig, kort efter kom äntligen en tid efter att jag hållit på i månader och tjatat.
Eftersom tiden var i april ringde jag till läkaren som sa att han skulle ut och resa och därför inte kunde ge mig en snabbare tid.

Jag anser att Fk borde ha förståelse för det och avvakta med att dra in sjukpenningen tills jag varit hos läkaren, de är medvetna om att jag inte kan få någon tid före.

Nu har jag kontaktat Debatt, Agenda, Kalla fakta, Uppdrag Granskning, Kvällsöppet osv.
Jag har även kontaktat några tidningar här i skåne och fortfarande inte hört något från någon.

Nu funderar jag på att göra en "Anna Odell" med skillnaden att jag verkligen behöver hjälp, att det inte är en lek som det var för henne.
Bara det att det är besvärligt att komma på något lämpligt ställe här där jag kan utföra aktionen. Eller hungerstrejka på torget.

När detta är över ska jag bränna pappren från FK på bål och dansa krigsdans runt, och fira att jag äntligen är frisläppt ur deras regelfängelse och bestämmelser.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas innerligt att du kommer att få göra din krigsdans!
Bra jobbat, du är stark, trots allt!
Kram

Ingela la la sa...

Herrejösses.. Att det ska behöva vara på det där sättet... Jag blir alldeles stum!
Du är stark som kämpar på.. fast man har ju inget annat val. Jag hejar på dig!

Kram Ingela

hugan sa...

Jag säger som föregående talare! Du är stark!!
Och jag hejjar på dej! Säg till om jag kan hjälpa på något som helst sätt..
Många styrkekramar till dej!! Kämpa på!

Annela sa...

Jäss, du är bara bäst!!!Den där handläggaren kan slänga sig i väggen och läkaren som skulle ut och resa kunde väl ha skrivet ett kort sjukintyg, innan han reste sin väg. Hur lång tid kan det ta?

Christina sa...

Jag tycker du ska knalla in på Konstfack och göra en "Odell", det borde ge maximal medial uppmärksamhet ;)

Willewira sa...

Säg till när det är dags så kommer vi och dansar med dig!!!

Regler är inte till för att hjälpa, snarare att stjälpa. Det är ditt fall ett bra exempel på.

Håller tummarna att det går vägen till slut!!
Kramar
Willewira

Anonym sa...

Kan du trycka på fk att få ett förlängt intyg? ag vet att jag fick det i en övergång då det inte finns läkare tider..
Gå upp till Fk kanske och lev en j-vel..???
Jag vet ej hur man gör när man inte blir hörd ..det är fruktansvärt jobbigt detta..
Jag hejjar på dig att du vet vad som känns rätt att göra ..
Kan du kontakta facket?
Stå på dig ..
Du är kanon duktig.
Det ordnar sig ..
Om läkaren säger blankt nej får du väl gå till arbetsf,och skriva in dig, ta ett jobb och sjukskriva dig igen ..antar det blir så..
då måste du ju få ett läkare intyg från Vårdcentralen ???
Håller tummarna att något tv program/tidning tar upp ditt fall.
Kram Jenny

Anonym sa...

Jag hoppas att många läsa det här. För det första så folk förstår hur det går till. För det andra för att visa att man faktiskt kan ringa versamhetschefer t.ex. istället om man inte får gehör.

Jag håller tummarna att du lyckas med vad du än kommer att göra.
Det är ett rent helvete det här, usch....